تلاش آتش‌نشانان سه ایستگاه برای مهار آتش در یک واحد مسکونی سارقان ۱۰ میلیارد ریال طلا در سبزوار دستگیر شدند (۵ خرداد ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: قیمت دخانیات در ایران بسیار پایین است قلیان اکسیژن چیست و چه تاثیری بر بدن می‌گذارد؟ ربودن مسافر جوان به‌خاطر تسویه‌حساب مالی در غرب تهران! رمزگشایی ۳۳۰ فقره سرقت در مشهد اسکان رایگان ۷ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد در مشهد افزایش ۳۵ درصدی سفر به خراسان‌رضوی با خودروی شخصی (خرداد ۱۴۰۳) بهترین زمان مصرف قرص آهن چگونه می‌توان عادت استفاده از تلفن همراه قبل از خواب را ترک کرد؟ برنج شفته شده را چکار کنیم؟ | این اشتباهات باعث نرم‌تر شدن برنج می‌شود خانواده قربانیان تیراندازی مدرسه تگزاس، از اکتیویژن و سازندگان بازی Call of Duty شکایت کردند ماست یونانی چه تفاوتی با ماست‌های دیگر دارد؟ این سه غذای شگفت انگیز قلب شما را کوک می‌کنند چطور با سوگ جمعی کنار بیاییم؟ قتل ۳ برادر بابلی در شلیک مرگبار بر سر زمین زراعتی + عکس دستگیری عامل توهین به شهدا در اینستاگرام (۵ خرداد ۱۴۰۳) وزارت بهداشت قلیان اکسیژن را تایید کرد ارسال ماهانه پیامک اطلاعات بیمه‌ای به شاغلان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی از ابتدای خرداد معاون وزیر بهداشت: مالیات سیگار چهار برابر افزایش یابد
سرخط خبرها

مضرات اضافه‌کاری برای شاغلین!

  • کد خبر: ۹۳۷۰۳
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
مضرات اضافه‌کاری برای شاغلین!
سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در یک تحقیق دانشگاهی مشخص شد افرادی که بعد از ساعات اداری همچنان با محل کار خود در ارتباط هستند و به کار کردن ادامه می‌دهند در معرض خطر از بین رفتن سلامت روانی قرار می‌گیرند و دچار فرسودگی بدنی و ذهنی می‌شوند.

مجله روانشناسی اجتماعی بالینی با استناد به تحقیقی که دانشگاه جنوب استرالیا انجام داده نوشت، مردم برای حفظ سلامت روانی خود باید بعد از ساعت پنج بعدازظهر از تمام شبکه‌های اجتماعی مرتبط با محل کار خود خارج شوند.

محققان با بررسی نظرات بیش از دو هزار نفر از استادان دانشگاه و کارمندان شاغل در ۴۰ دانشگاه استرالیا به این نتیجه رسیده‌اند.

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که بعد از ساعت اداری به پیام‌های کاری پاسخ می‌دهند بیش از دیگران در معرض خستگی مفرط، تنگی نفس و وخامت شرایط بدنی قرار گرفته‌اند.

دکتر ایمی زادو مولف این تحقیق می‌گوید: تحقیق ما نشان می‌دهد سطح بالایی از ارتباطات دیجیتالی شغلی خارج از ساعات کار اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی افراد بگذارد و به تبع آن روابط بین کار و خانواده را دچار اختلال کند که این اتفاق منجر به فشار‌های روحی می‌شود و سلامت جسمی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در نقطه مقابل، کارمندانی که توانسته‌اند چارچوب شغلی خود را تحت کنترل درآورند فشار‌ها و خستگی‌های بدنی کمتری متحمل شده‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->